maandag 10 mei 2010

Tarpon Springs

Zo vanmorgen eens wat later opgestaan dan normaal. Nadat we hadden ontbeten eerst eens lekker op MSN gezeten met Daniëlle en Yf. Zo we waren weer op de hoogte met wat er in Nederland gebeurd. André had in de tussentijd al een smsje gestuurd naar beide moeders vanwege moederdag. Nu had ik een tijdje terug al tickets besproken voor vandaag om met de Seascreamer dolfijnen te gaan spotten. Krijgen we vorige week een mailtje dat het niet door kan gaan, aangezien er problemen waren met de boot. Natuurlijk vreselijk balen, maar ze kwamen met 2 andere opties waar we ook dolfijnen konden spotten. We besloten om er dan maar vandaag heen te rijden en kijken of we dan alsnog tickets konden boeken. Voordat we echter naar Clearwater Beach zouden rijden, wilden we ook nog naar Tarpon Springs. Een heel gezellig plaatsje wat echt grieks aandoet. Nu waren wij 25 jaar geleden op huwelijksreis naar Griekenland geweest en 25 jaar later kunnen we toch nog een beetje griekse cultuur opsnuiven. Hier werden we al gelijk aangesproken of we niet een excursie wilden boeken, waarbij je dolfijnen kan zien en je zit een half uur op een eilandje. Nou vooruit dan maar kunnen we toch dolfijnen zien. We hadden nog een mazzeltje omdat het vandaag moederdag is, hoefde ik maar 10 dollar te betalen i.p.v. 20 dollar. André kreeg een korting van 2 dollar. Nu ging de boot pas om half 2 en het was pas 11 uur. Dus nadat we een paar keer de straat op en neer hadden gelopen was het dan toch tijd om te gaan varen. Er werd ons al verteld dat we goed moesten opletten of we dolfijnen zagen. Even later zie ik ineens een vin boven water komen. Dus nadat ik had geroepen dat ik er één had gezien, kwam iedereen kijken. Maar daarna liet hij zich niet meer zien. Totdat we ergens weer een vin boven het water uitzagen komen. Hij liet zich af en toe heel even zien. Even later kijk ik naast de boot , zwemt er gewoon een dolfijn naast ons. Echt zo geweldig om dolfijnen in de vrije natuur te zien zwemmen. Alleen gaat het allemaal zo snel dat er geen tijd is om er foto's van te maken. Even later zwemt hij onder de boot door en hebben we hem niet meer gezien. We varen rustig verder en komen langs schitterende villa's. Na een poosje gevaren te hebben gooit de schipper het gas los en varen we op de Golf van Mexico. Helaas zien we hier geen dolfijnen meer en varen we richting het eilandje. Hier kunnen we een half uurtje doorbrengen. Nadat we weer terug zijn rijden we naar Clearwater Beach. Gisteravond was het al aardig donker toen we er waren. Nu lopen we de pier op en maken daarna een heerlijke strandwandeling. Lekker met onze voeten door het water. Na een poosje gelopen te hebben, pakken we weer de auto om naar ons hotel te rijden. Hier gaan we 's avonds heerlijk eten bij Cracker Barrel.







4 opmerkingen:

  1. Jaa, cracker barrel! Love it! Hoe vonden jullie het? Eigenlijk is het volgens mij het ontbijt het lekkerst. Ik ben er nog niet 's avonds geweest.
    Liefs Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh mensen ik kreeg kippevel toen ik de foto's zag genomen vanaf pier 60. Wij willen ook hahhaa.. Ik moest even doorlezen twee artikelen Bush en Tarpon Springs...

    Nou geniet nog heerlijk wij genieten echt met vulle teugen met jullie mee hoor!!


    Groetjes Rick & Mnandy

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey pap en mam,

    Ik zie dat jullie al weer veel gedaan hebben nadat we jullie gesproken hebben, geniet er nog maar lekker van en ik mis jullie al wel hoor

    Dikke kus Kelly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. D'r gaat niks boven good old country style cookin van de Cracker Barrel!

    Mooi verslag ook over de dolfijnentrip. Zo zie je ze en zo zijn ze weer weg.....

    BeantwoordenVerwijderen