vrijdag 14 mei 2010

Dagje op het water

Vanmorgen om 7 uur opgestaan met kriebels in m'n buik. Om kwart over 9 moesten we klaar staan want dan zouden we opgehaald worden. We gingen vandaag op een jetski. Hoe dichterbij de jetski's we kwamen hoe zenuwachtiger ik werd. Nu hebben we vorig jaar tijdens onze vakantie in de Dominicaanse Republiek paard gereden en dat vond ik in het begin ook eng. Maar daarna er heerlijk van genoten. Dus dit zou vast ook wel goed komen. Er kwamen meerdere stellen, waarvan een aantal vrouwen zelf op een jetski gingen. Maar ik kroop lekker bij André achterop. Het was voor ons de eerste keer dus in het begin was het echt wennen. Maar even later kregen we de smaak te pakken. Wanneer André een linkerbocht nam, dan ging ik keurig mee naar links. De kriebels in m'n buik werden daardoor wel minder. Maar af en toe gingen we echt hard en maakten we soms aardige klappen op het water. André vond het helemaal kicken zoals hij zei. Het laatste stuk terug gingen we op volle zee en daar ging het behoorlijk te keer. Er waren aardige golven en toen vonden we het allebei niet echt leuk meer. Doordat de zee zo tekeer ging werd ik eerst eraf gegooid en even later lag André ook in het water. Gelukkig was er nog een begeleider achterons. Die achter onze jetski aanging. Al zwemmend moesten we onze jetski weer bereiken om er daarna weer bovenop te klimmen. Het was leuk geweest alleen dat laatste stuk vonden we minder geslaagd. Eénmaal terug zijn we op ons gemak naar Sebago gelopen. Ik had in Nederland nl. al bij hun een snorkel reef en champagne sunset cruise geboekt. Dus eerst maar eens kijken waar ze zaten. Dit was aan de havenkant waar schitterende jachten lagen. Via een houten vlonder kon je langs het water lopen en zagen we echt enorme grote vissen rondzwemmen. Van zo'n anderhalve meter lang. Nu gingen we natuurlijk 's middags snorkelen, dus had ik wel zoiets van kom ik die vanmiddag ook tegen. Hierna weer terug gelopen naar Duval street, hier waren de winkeltjes. Nou was het vandaag echt onzettend warm, dus besloten we om maar naar de waterkant te gaan. We moesten tenslotte onze tijd door zien te komen. Half 5 was het pas melden. Rond 4 uur zijn we op ons gemak weer richting Sebago gelopen. Daar hadden zich inmiddels meerdere stellen verzameld. Nu kregen we te horen dat we niet konden snorkelen waar het normaal gesproken de bedoeling is. Dit omdat de zee nogal ruw was. Nu hadden we dit zelf 's morgens al meegemaakt, dus vonden we dit al lang prima. Ze hadden een andere plek voor ons waar we gingen snorkelen. We gingen aan boord van een catamaran waarmee we gingen zeilen. Op zee ging het weer aardig te keer. Na een poosje gezeild te hebben konden we de boot af om te gaan snorkelen. We zagen een scheepswrak onder water en wat kleine visjes. Dus niet de grote jongens die we 's ochtends zagen zwemmen. Nadat we allemaal weer aan boord waren, zijn we weer gaan zeilen. De bedoeling was om een mooie zonsondergang te zien, alleen waren hier teveel wolken voor. Dus wat we verwacht hadden om te zien werd het helaas niet. 's Avonds om 10 uur waren we weer terug in het hotel en zijn we heerlijk nog even wezen bubbelen.

1. Hoi Andre en Daphne, uiteindelijk toch een geslaagde dag met de jetskie e.d, jammer van de sunset, maar ...die ondergang kun je vanaf de Keys zelf wel zien ja toch. En gaaf hoor die Catamaran cruise leuk bedacht !!!

Geniet nog lekker wij lezen mee!

2. Hey pap & mam,

Jullie doen ook echt van alles he ;) lekker hoor geniet er nog maar even van, het schiet nu al aardig op wat voor ons wel gelukkig is, wie komen jullie volgende week ophalen. En hoelaat landen jullie.

Geniet nog van het laatste weekje en ik zie jullie volengde week zaterdag

Dikke kus van Ricardo en mij

3. Ohhh gaaf met zijn 2 op volle snelheid door de golven. Geniet ze van jullie nog komende heerlijke dagen!!