donderdag 6 mei 2010

Op naar Florida

Ons verslag van gisteren
Vandaag gaan we Memphis weer verlaten, we hebben het hier heerlijk gehad en natuurlijk hetgeen gedaan wat we graag wilden zien. Over het weer hebben we niet te klagen gehad, het was zeker rond de 30 graden, dus wat willen we nog meer. Nu gaan we op weg naar Florida. Om 13.00 uur gaan we weer de lucht in en gaan dan eerst richting Miami. Hier hebben we helaas een tussenstop van een paar uur. Vanavond om 20.30 landen we op Orlando. Hier kunnen we dan bij Alamo onze huurauto ophalen. We hebben gevraagd voor een Chevrolet Equinox maar of we die ook krijgen. We zullen het zien vanavond. Daarna kunnen we dan naar ons hotel in Kissimmee. We vlogen dit keer weer met een klein vliegtuigje maar nu van American Airlines, terwijl we de vorige vluchten vlogen met Continental Airlines. Het vliegtuig bleek niet helemaal vol te zitten, dus konden we achter elkaar gaan zitten. Zodoende hadden we heerlijk de ruimte. Op het vliegveld van Miami moesten we een poosje wachten, maar ja dat wisten we al. Toen we eenmaal weer in de lucht zaten op weg naar Orlando. Waren we er zo, het was ook maar een uurtje vliegen. Dus op naar Alamo om onze huurauto op te halen.
Bij de balie van Alamo vertelde ik dat we niet zolang geleden 25 jaar getrouwd waren en dat we dit vierden hier in Amerika. Volgens het meisje van het reisbureau waar we de auto hadden geboekt, moesten we dit doorgeven dan zou er waarschijnlijk wel iets meegedaan worden. Dus ik vermeld dit keurig en of ze een leuke auto voor ons hebben.
Nou toen kwam hij hoor met een boek waar schitterende auto's instonden. André zag een Cadillac Escalade en dat leek hem wel wat. De man achter de balie zou even voor ons bellen of die er nog stond. Komt even later terug en vertelt dat we 59 dollar bij moeten betalen. Oké dat is om te doen dus op naar de garage. Nu had hij op een briefje navigator gesschreven, dus toen we bij de garage aankwamen lieten we ons briefje zien.Staat er een enorme grote bak een Lincoln Navigator. Een auto waar je met zes man in kan zitten, leren bekleding, echt een zeer luxe wagen. Ik vond hem wel erg groot, maar André zag het wel zitten. Wij de koffers ingeladen en daar gingen we. Net voordat we de garage uitrijden zien we nog een medewerkster van Alamo,dus wij toch nog maar eens vragen wat we nu precies moeten betalen.Was die 59 dollar voor de gehele periode of per dag. Nou dit bleek dus per dag te zijn en kwam deze auto ons op nogeens 995 dollar extra. Nou dit zagen we toch echt niet zitten, hier konden we zat andere leuke dingen voor doen. Dus we zijn terug gereden naar het kantoortje wat in de garage zit en aangegeven dat we dit toch niet echt leuk vonden. Even voor 16 dagen bijna 1000 dollar extra. Tenslotte hadden we in Nederland al betaald voor een Chevrolet Equinox. Nou we zijn dus daarna ook met een witte Chevrolet Equinox de garage uitgereden.Een schitterende wagen en nu hoefden we niets bij te betalen. We moesten nog een half uurtje rijden voordat we bij ons hotel waren. We hebben een schitterend hotel in Kissimmee Old Town en zitten precies met ons hotel tegenover een kermis.

1. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

2. Oeps, oeps, oeps, dat was bijna een duur huwelijkskadootje. Maar een Equinox is ook niet niks....! Lekker stekkie, hoor aan de 192. Veel plezier daar!

3. Meid wat een mazzel dat je het nog even informeerde. Had je toch mooi een kater gehad na afloop als het totaalbedrag was afgeschreven. Dure grap. Heel veel vakantieplezier verder!!! XXXX Mar

4. Ja die amerikanen weten wel hoe ze moeten verkopen, gelukkig waren jullie wel zo slim om nog even te checken. Hoeveel andere mensen trappen hier in, en komen aan het eind van die 16 dagen er bedrogen uit. Veel plezier verder, kijk uit naar het volgende verslag, en foto"s

5. Heee lieve mensen lekker die Equinox nou die wil ook wel hoor, de alamo boeven hadden bijna geluk.

Haha heeel goed gedaan hoor!
    Echte deekers doen het als ze geland zijn ;-))

Nog een hele fijne vakantie in Orlando !!

6. Tsjonge, goed dat je nog even informeerde ... Dat had een geld gekost zeg ... Maar die Equinox is toch ook helemaal prima !! Niets mis mee !